Dag 4 Oban Iona. Boot/bus/boot - Reisverslag uit Isle of Iona, Verenigd Koninkrijk van Anita Burger - WaarBenJij.nu Dag 4 Oban Iona. Boot/bus/boot - Reisverslag uit Isle of Iona, Verenigd Koninkrijk van Anita Burger - WaarBenJij.nu

Dag 4 Oban Iona. Boot/bus/boot

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Anita

14 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Isle of Iona

Vroeg uit de veren want om 7.30 zou de boot naar Mull vertrekken. Alles verliep zoals gepland en vlotjes onbeten en ingescheept voor een 50 minuten durende tocht naar het eiland Mull, onderdeel van de beneden Hebriden. Het eiland heeft de omvang van de provincie Noord Holland wat al gauw bleek toen we na de boottocht verder over het eiland crosste. Wat verder leuk was waren de 1 baans wegen waar he nog op tegemoetkomendverkeer moet wachten. Zo rustig is het eiland dat dit nog makkelijk kan. Veer een verkeerspaal geleerd, namelijk de passeerstroken zijn te herkennen aan zwartwit gestreepte palen.
Aan het andere eind van het eiland weer vlotjes ingescheept in de boot naar Iona en daarna nog enkele meters lopen naar het hotel St Columba waar we na een hartelijke ontvangst room 1 toegewezen kregen zonder TV en wel met gratis WiFi.
Broodjes gehaald bij de lokale supermarkt en lekker begonnen met wandelen over het eiland wat een oase van rust is en op zoek naar de gekleurde kiezels waar het eiland rijk van is. Al snel ging de telefoon want mijn collega Margriet, ook op vakantie in de Hebriden waas met de boot uit Staffe aangekomen. Samen met haar de Abdij van St Columba en de graven van de Schotse koningen bezocht. Dus die dag liepen we letterlijk over lijken.
Daarna nog samen met anita naar het westelijke strandje geweest wat te vergelijken was met de vakantie op Texel. Lekker wandelen tussen de schapen en de koeien. s Avonds in het hotel gegeten, heerlijke beef en als toetje ijsje met een muffin.