Dag 6 Oban-Lismore-Oban met de boot - Reisverslag uit Oban, Verenigd Koninkrijk van Anita Burger - WaarBenJij.nu Dag 6 Oban-Lismore-Oban met de boot - Reisverslag uit Oban, Verenigd Koninkrijk van Anita Burger - WaarBenJij.nu

Dag 6 Oban-Lismore-Oban met de boot

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

16 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Oban

Een grauwe zatedagochtend, motregen en mist boven de baai. Wat zullen we gaan doen? Eerst ontbijten en daarna even kijken wat er mogelijk is.

Het ontbijt was goed met "haggis" op het menu. Haggis lijk een beetje op bloedworst maar is veel droger omdat en ook meel in zit. Het was wel goed.

In de lounge na het ontbijt hebben we naar verschillende mogelijkheden gekeken. Een tour naar Staffa leek ons wel wat. In Staffa kunnen we naar basalt rotsen kijken en een grot bezoeken, maar dan moeten we weer naar Mull en met de bus naar Fionphort en daar hadden we geen zin in. In de beschrijving over de omgeving van Oban stond dat het eiland Lismore ook de moeite waard is door de uitbundige flora. De reis naar Lismore duurde 50 minuten met de boot en omdat we toch nog een reisdag overhadden leek ons dat wel een goed plan.

Om 11 uur ging de boot dus toen moesten we haasten om de boot te halen, Jos snel geld halen, onze laatste pennies hadden we immers in Iona uitgegeven, en toen naat de boot, of bootje vergeleken met de boot naar Mull.

Lismore aangekomen zijn we de weg opgegaan en hebben we links aangehouden. Na een uur kwamen we een postkantoortje tegen waar we voor de zekerheid broodjes,ham en ceddar kaas hebben gekocht. De postbeambte! heeft voor ons de kaas nog gesneden omdat ze geen plakjes verkochten.

Daarna nog een klein uurtje gewandeld door het mooie groene uitgebloeide Lismore tot we bij een musuem(pje), cafee aankwamen en hebben we eerst het museum bekeken, veel over de lokale helden. Daarna lekker gelunched, Jos een broodje hamburger en weer gefrituurde uieringen, ik had een sandwich met geraspte ceddar kaas en pruimen chutney heerlijk met koffie natuurlijk.
Daarna nog een huisje bekeken hoe men vroeger op het eiland woonde.

De terug reis naar de ferry maakte we door het rondje op het eiland compleet te maken. De weg werd wel erg "boggy" dus met natte voeten kwamen we bij de ferry aan, maar het was een mooie route waarbij we nog wel even op weg werden geholpen door een bewoonster, omdat we een verkeerde afslag hadden genomen. We moesten gewoon via een ander hek bij een andere boerderij over het erf en dan het pad blijven volgen tot het kruis. En dat lukte.
Terug met denoot en in de haven zagen we bij een vis/eet tentje dat de mensen zelf hun crab of kreeft uitzochten ( levende) en die werd daar voor hun bereidt!
In de hotel kamer thee gedronken en de regencapes opgeruimd.