Dag 8 Fort William - Reisverslag uit Fort William, Verenigd Koninkrijk van Anita Burger - WaarBenJij.nu Dag 8 Fort William - Reisverslag uit Fort William, Verenigd Koninkrijk van Anita Burger - WaarBenJij.nu

Dag 8 Fort William

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Anita

18 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Fort William

Dagje waar we in ieder geval de Ben Nevis, de hoogste berg van Brittania wilde zien, de sluizen en het Kasteel.

Half 9 ontbeten en nu we in het vierde hotel waren merk je dat er toch wel verschillen zijn op de wijze waarop the English Breakfast wordt geserveerd.
Werd in Edinburg alles netjes op bestelling gedaan, was er in Oban een rijkelijk buffet, behalve de eerste dag dat we erwaren en vroeg naar Iona vertrokken. Zo was het buffet nog niet klaar. In Iona moet je voor het English Breakfast bij betalen zijn we nu in Fort William waar je zoveel mog bestellen wat je wilde.
Maar betalen of niet voor Anita blijft het ochtendmenu de bekende musli met bij uitzondering een halfzacht gekookt eitje.  Voor Jos is het zwaardere werk met bacon en gebakken eieren, zo ook 1 dag een lekker papje, zoals vroeger.
Na het ontbijt even kijken hoe laat de bus naar Nevis Range, het dalstation van de gondel ging. Gauw naar boven en door de wolken kon de BN al gauw zien. Boven aangekomen naar een mooi uitzichtpunt gewandeld, maar met verkleunde vingers al snel weer naar beneden. Op de terugweg gestopt bij een Kasteel ruine en daarna gewandeld helaas de Neptune stairecase gemist, die was de ondere kant op in een ander kanaal(Caladonian canal).
s ochtends nog ge FTet met Tessa die in de Fillipijnen zit, haar belevenissen gehoord en haar via de telefoon het vertrek van de Zweinsteinexpres laten zien die op het zelfde moment dat we aan het bellen waren vertrok.
Nog een paar mooie foto's gemaakt van die trein die in het echt de Jacobite stoomtrein heet vernoemd naar de Jacocobieten van Jacobus van Schotland, die in 1567 Mari Stuart dwong afstand te doen van de troon. Pas in 1688 kwam een Stuart terug als vrouw van stadhouder Willem 3 van Holland die koning Jacobus afzette en zo ook Koning van Engeland en Schotland werd. Hij liet een Fort bouwen genaamd Fort William. zo nu ook wat geschiedenis bij geleerd.
O ja 's avonds gechineest!