Dag 9 Fort William-Rannoch Moor (Glencoe) - Reisverslag uit Kinlochleven, Verenigd Koninkrijk van Anita Burger - WaarBenJij.nu Dag 9 Fort William-Rannoch Moor (Glencoe) - Reisverslag uit Kinlochleven, Verenigd Koninkrijk van Anita Burger - WaarBenJij.nu

Dag 9 Fort William-Rannoch Moor (Glencoe)

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

19 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Kinlochleven

Na een lekker ontbijt en een relax ochtend met de trein van 11.12 uur naar Rannoch. Na een warm welkom van Scott in de Moor Rannoch, een erg leuk hotel midden in een natuurgebied Rannoch Moor vlak naast het station en nog twee buurtjes, een mooie wandeling gemaakt door de " moor" en een mooi bos van pijn bomen richting Glencoe. onderweg 4 herten gezien.

Na 4 uur wandelen en van het zonnetje! genieten kwamen we terug en konden we aan tafel. Met de 8 andere gasten erg lekker gegeten, gemaakt door Steff.
Grappig was dat van de 10 gasten er 8 Nederlands waren en maar twee Schotten uit Aberdeen. Gezellig met elkaar gekletst. Scott vertelde dat de weg die pas was aangelegd nodig was om de bossen die in de jaren 70 waren geplant te kappen. Hij vertelde ook dat het herten bestand in de hand moet worden gehouden en dat een van zijn buurtjes daar verantwoordelijk voor was in hun gebied. Er zouden ook regelmatig herten bij het hotel komen, maar helaas niet deze avond.

Onze kamer lag erg mooi met uitzicht op de "moor" het bed was zelfs verhoogd, zodat we goed over het gebied konden kijken. De lakens waren diep paars er mooi. Later hoorden we dat die kleur met opzet was gekozen omdat het water dat gebruikt wordt ijzer en magnesium bevat waardoor de witte was bruin wordt. Het water werd rechstreeks uit de grond gehaald en kon zo zonder filtratie gebruikt worden!

Al met al een heerlijke dag puur natuur en heerlijk rustig.....